შეფასების სქემები
ობიექტური და გამჭვირვალე შეფასების სისტემის ჩამოყალიბება მნიშნლოვანია როგორც
საკლასო, ასევე სასკოლო დონეზე. დაკვირვებები ცხადყოფენ, რომ მოსწავლეთა პერსონალის დემოტივაციის,
კლასში/ორგანიზაციაში კონფლიქტური სიტუაციების წარმოქმნისა და დაბალი შედეგების განმაპირობებელი ერთ-ერთი ფაქტორი შეფასების
სისტემის გაუმართაობაა. მნიშვნელოვანია, რომ არა მხოლოდ მოსწავლეთათვის იყოს შეფასების
კრიტერიუმები ნათელი და გასაგები, არამედ მასწავლებელმაც ზუსტად იცოდეს,
რა მექანიზმებით ხდება შეფასება და როგორ გამოიყენოს მისი შედეგები. ასევე მნიშვნელოვანია,
მასწავლებელმა შეფასების საკითხი განიხილოს ფართო ჭრილში და გაიაზროს, რა ძირეულ პრობლემებს
შეიძლება გადააწყდეს პრაქტიკული მუშაობის დროს.
კონკრეტულ აქტივობას
თან ახლავს შეფასება, რომელიც ეროვნულ სასწავლო
გეგმის სტანდარტს ეფუძვნება, გთავაზობთ ამ
სქემებს.
პრეზენტაციის შეფასების ცხრილი
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
ადარებს
მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების ცხრილი
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს
განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ჯგუფური მუშაობის
შეფასების ცხრილი
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ესეს შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
მ მიზანი, კვლევის
ძირითადი იდეის ჩამოყალიბება
|
კვლევის მიზანი არ არის განსაზღვრული
|
აქვს
იდეა მაგრამ ვერ აყალიბებს კვლევის ძირითად მიზანს
|
მიზანი
განსაზღვრულია , თუმცა ბოლომდე არ არის კარგად ჩამოყალიბებული
|
მიზანი
განსაზრვრულია,
კვლევის
ძირითადი
იდეა
ჩამოყალიბებული
|
ენობრივი
გამართულობა
|
ენობრივად
გაუმართავია
|
ენობრივად
ნაწილობრივ გაუმართავია მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართულია მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართულია
|
შეთავაზებული
მოსაზრებების არგუმენტებითა და
მაგალითებით გამყარება
|
არ
აქვს საკუთარი პოზიცია, ვერ ამყარებს არგუმენტებით
|
აქვს
მცირე მოსაზრება, მაგრამ ვერ ამყარებს არგუმენტებით
|
შეთავაზებული
მოსაზრებები არგუმენტირებულია მცირე შეცდომებით
|
შეთავაზებული
მოსაზრებები
არგუმენტებითა
და მოსაზრებებით
კარგად არის
გამყარებული
|
ილუსტრაცია
თვალსაჩინოებები
|
არ
იყენებს თვალსაჩინოებებს
|
იყენებს
თვალსაჩინოებებს, მაგრამ არაეფექტურია ჩამორჩება შინაარსს
|
თვალსაჩინოებების
კავშირი შინაარსთან ახლოს არის, მაგრამ ერთფეროვანია
|
თვალსაჩინოებები
შინაარსს
პასუხობს და ეფექტურია
|
აუდიტორიასტან
კონტაქტი
|
ვერ
ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან
|
ნაწილობრივ
ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან, მაგრამ
არაეფექტურია
|
ამყარებს
აუდიტორიასთან კონტაქტს ნაწილობრივ იბყრობს აუდიტორიის ყურადღებას
|
ამყარებს
აუდიტორიასთან
კონტაქტს,
სრულად
იბყრობს
აუდიტორიის ყურადრებას
|
დასკვნები
|
ვერ
აკეთებს დასკვნებს მოცემულ საკითხთან დაკავშირებით
|
ნაწილობრივ
აკეთებს დასკვნებს მაგრამ არა ეფექტურია
|
აკეთებს
დასკვნებს, მაგრამ აკლია დამაჯერებლობა
|
კარგად
აკეთებს
დასკვნებს,
სრულად დამაჯერებელია
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
თანამშრომლობა
|
ჯგუფის
წევრები არ თანამშრომლობენ ერთმანეთტან არ ასრულებენ დავალებას
|
ჯგუფის წევრების ნაწილი თანამშრომლობს ერთმანეთთან და ნაწილი ასრულებს დავალებას
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან მაგრამ ყველა არ მონაწილეობს დავალების შესრულებაში
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან და ყველა ასრულებს დავალებას
|
ორგანიზება
|
ჯგუფი არ არის ორგანიზებული
|
ჯგუფი სუსტად ორგანიზებულია
|
ჯგუფის წევრების უმრავლესობა ორგანიზებულია
|
ყველა ჯგუფის წევრი ორგანიზებულია
|
კრიტიკული
შეკითხვები
|
ჯგუფი ვერ იცავს თავის ნაშრომს, ვერ პასუხობს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
ჯგუფი ნაწილობრივ ართმევს თავს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
ჯგუფის წევრების უმრავლესობა ართმევს თავს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
ჯგუფის წევრები კარგად პასუხობენ ყველა კრიტიკულ შეკითხვას
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ჯგუფი ვერ იცავს დროის ლიმიტს
|
ჯგუფის წევრების მცირე ნაწილი იცავს დროის ლიმიტს
|
ჯგუფის წევრების უმრავლესობა იცავს დროის ლიმიტს
|
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
საინტერესო
შესავალი
|
შესავალი არაეფექტურია, აზრი ჩამოუყალიბებელი
|
შესავალი არაეფექტურია, აზრი არ არის კარგად ჩამოყალიბებული
|
შესავალი ეფექტურია,
აზრი არა არის
ბოლომდე კარგად
ჩამოყალიბებული
|
შესავალი ეფექტურია,
აზრი მკაფიოდ
ჩამოყალიბებულია
|
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
ვერ აყალიბებს პრობლემის გადაჭრის გზებს
|
პრობლემის გადაჭრის გზებს სუსტად აყალიბებს
|
ნაწილობრივ აყალიბებს
პრობლემის გადაჭრის
გზებს , მაგრამ აკლია
დამაჯერებლობა
|
აყალიბებს პრობლემის
გადაჭრის გზებს,
სტრატეგია
დამაჯერებელია
|
საუბარი
|
ენობრივად გაუმართავია, ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად ნაწილობრივ გაუმართავია, მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია
მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია,
დაცულია პუნქტუაციის
ნიშნები
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
ვერ ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან
|
ნაწილობრივ ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან, მაგრამ არა ეფექტურია
|
ამყარებს აუდიტორიასთან კონტაქტს, ნაწილობრივ იპყრობს აუდიტორიის ყურადრებას
|
ამყარებს აუდიტორიასთან
კონტაქტს, სრულად
იბყროს აუდიტორიის
ყურადრებას.
|
დროის ლიმიტი
|
არ იცავს დროის ლიმიტს
|
უჭირს დროის ლიმიტის დაცვა
|
საკმარისად იცავს დროის ლიმიტს
|
ზუსტად იცავს დროის
ლიმიტს
|
პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან
შეფასებაზე გადაყვანა
ელემენტარული
1
ქულა
|
მისაღები
2
ქულა
|
ოსტატური
3
ქულა
|
|
1.მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი,
ბუნდოვანია
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,
მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური
ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
|
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით,
ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
|
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,
ლოგიკური
გადასვლა ერთი იდეიდან
მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის
ეფექტურობას
|
3.შინაარსის
კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
|
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი
ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული, ფაქტები
ზუსტი და მკაფიო
|
4.ენობრივი
გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია,
დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები
არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
|
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად
არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
|
კვლევა არის
დაგეგმილი,
გამოყენებულია არაერთი წყარო
და ანალიზი
სიღრმისეულია
|
6.თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან
არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ
ერთფეროვანია,
|
მრავალფეროვანი, შინაარსის
შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედებითობა
|
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება
პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა,
სიახლე და თავისებური ხედვა,
რაც პროექტს
საინტერესოს ხდის
|
8.კავშირები საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია
საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი მოსაზრებების
დაკავშირება სხვადასხვა
საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან,
რაც მიუთითებს
ჯგუფის მრავალი
მიმართულებით
კომპეტენტურობაზე
|
9.დასკვნები
|
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები ჩამოყალიბებულია
კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა),
ლოგიკური კავშირი იგრძნობა
კვლევასთან, ისინი მკაფიოდაა
ჩამოყალიბებულია
|
10.პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი
პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად
გამოყენებული თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად აყალიბებს პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს,
პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
|
ნათლად ჩამოყალიბებული
პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება,
აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი
იდეებია გაშლილი, იყენებს
თვალსაჩინოებებს და პასუხობს
ყველა კითხვას
|
N 5 განმავითარებელი
შეფასება.
1.
ყოველთვის მნიშვნელოვნად განავრცობს ძირითად საკითხს
სხვა მოსაზრებებზე დაყრდნობით.
2.
ყოვეთვის პატივს სცემს სხვის მოსაზრებებს და იზიარებს
მათ.
3.
საუბარში ნათლად და მკაფიოდ აყალიბებს შეხედულებებს
4.
ჩართულია სამუშაოს შესრულების პროცესში და სწორად ასრულებს
მასწავლებლის ინსტრუქციებს.
5.
ეფექტურად იყენებს მონაცემებს ვიზუალური მასალიდან.
დისკუსიის დროს მის არგუმენტებში
ჩანს მტკიცებ
Comments
Post a Comment